Stichting Doorgeefwinkel Vlijmen heeft de ANBI-status aangevraagd en zal, zodra deze is toegekend, zich houden aan de wettelijke eisen ten aanzien van de publicatieplicht en transparantie. Hieronder vindt u de verplichte gegevens.
Categorie Gegeven Opmerking
Naam Instelling Stichting Doorgeefwinkel Vlijmen
RSIN 867741363
Contactgegevens Adres: Jhr. de la Courtstraat 24, Vlijmen
E-mail: DeDoorgeefWinkel@gmail.com
Telefoon: 06-21666712
Website: https://www.dedoorgeefwinkel.nl/
Vestigingsplaats Vlijmen (Gemeente Heusden)
De statutaire doelstelling van Stichting Doorgeefwinkel Vlijmen is: het bieden van concrete, materiële hulp aan inwoners van de gemeente Heusden met een kleine beurs, met als doel het verlichten van de financiële druk en het bevorderen van het welzijn van deze doelgroep.
Wij richten ons met name op:
Inwoners in het bezit van een Heusdenpas.
Vluchtelingen die hulp nodig hebben.
De stichting beoogt geen winstoogmerk. Nagenoeg het geheel van de activiteiten dient het algemeen belang.
De stichting biedt gratis essentiële goederen aan mensen met een kleine beurs. Dit omvat onder andere kleding, schoenen, speelgoed en andere huishoudelijke benodigdheden. De uitgifte gebeurt op basis van directe behoefte, zonder winstoogmerk. De stichting werkt uitsluitend met vrijwilligers.
De middelen voor de stichting worden verkregen uit:
Schenkingen in natura: Ontvangen van (gebruikte) goederen van particulieren.
Financiële schenkingen en donaties: Van particulieren, bedrijven en fondsen.
Subsidie: De financiering van het pand wordt gedekt door een gemeentelijke subsidie van de gemeente Heusden.
Alle ontvangen financiële middelen en de opbrengst van eventuele fondsenwervende activiteiten worden uitsluitend besteed aan het statutaire doel. Dit betekent concreet:
De aanschaf van noodzakelijke nieuwe items die niet worden geschonken (bijvoorbeeld nieuw ondergoed, sokken, batterijen, schoonmaakmiddelen voor speelgoed).
Operationele kosten die direct ten dienste staan van de doelstelling (bijv. administratiekosten, indien nodig huur of energiekosten - het pand wordt momenteel gefinancierd door een gemeentelijke subsidie).
Bij opheffing van de stichting zal een batig liquidatiesaldo worden besteed aan een andere Algemeen Nut Beogende Instelling met een vergelijkbaar doel.
Naam Bestuurder Functie
Francien Sterenberg Voorzitter
Miranda de Kort Penningmeester & Secretaris
De leden van het bestuur ontvangen géén beloning voor hun werkzaamheden. Zij hebben uitsluitend recht op vergoeding van de aantoonbaar gemaakte kosten in de uitoefening van hun functie. De stichting heeft geen personeel in dienst, er is dus geen beloningsbeleid voor personeel van toepassing.
Dit deel zal, nadat de ANBI-status is toegekend en het eerste boekjaar is afgesloten, periodiek worden ingevuld met een verslag van de activiteiten, zoals de hoeveelheid uitgedeelde goederen, het aantal geholpen gezinnen en andere relevante ontwikkelingen.
Dit deel zal, nadat de ANBI-status is toegekend en het eerste boekjaar is afgesloten, de financiële verantwoording (balans en staat van baten en lasten) en de bijbehorende toelichting bevatten. Dit zal uiterlijk zes maanden na afloop van het boekjaar worden gepubliceerd.